Det har nästan blivit en tradition att vi i Bergkvara Båtklubb gör en sjöräddningsövning varje år tillsammans med Sjöräddningssällskapet. Normalt brukar detta ske på en lördag i september månad, strax före båtupptagningen.

I år blir det onsdag den 26 juni kl 18:00.

Båtförare och övriga besättningsmedlemmar från Garpens Vänner är också med på denna övningen.

Har du, till exempel, en uppblåsbar flytväst där datum för omladdning håller på att ”gå ut” är det lämpligt att hoppa sjön med den på . (vill du inte själv hopp i finns det folk som gör det).

Vill du prova att komma ombord på en uppblåst livflotte finns även dem möjligheten.

Vill du känna hur det är att klättra ombord på din egen båt.

Hur beter du dig om nödläge skulle uppstå? Övning ger färdighet.

Har du några frågor om säkerhet och nöd finns Sjöräddningssällskapet till hands och om du bara vill komma och titta på övningen är du naturligtvis också välkommen.

Bergkvara Båtklubb bjuder på en enkel fika.

Dela denna nyhet