Det är som du vet sjösättning med kran lördag den 11 maj som vanligt vid norra kajen. Det finns några saker att tänka på i samband med sjösättningen.
Torsdag den 9 maj är det ”Bergkvaradagen” och då är hela norra kajen upptagen av det arrangemanget.

Området kommer att spärras av på tisdagskvällen och då får det inte finnas något som står parkerat i området. Först på fredag blir det möjligt att köra fram båtar på båtvagn i väntan på sjösättningen.

Måste du, av någon anledning, köra fram båten tidigare går det att ställa ekipaget på mellankajen där silobyggnaden tidigare stod.

Lite nya regler när det gäller förvarning av båtvagnar och pallningsmaterial:

Det är avgiftsfritt att ställa båtvagnar och bockar på Lilla Havsgatan för den som har båtplats i Bergkvara, däremot krävs att allt material som ställs där ska vara uppmärktmärkt med ägare och båtplatsnummer.

Bergkvara Båtklubb bjuder som vanligt på soppa under sjösättningsdagen.

Du har väl inte glömt att anmäla båten för sjösättning till Hans Milesson 0705281661.

För Bergkvara Båtklubb

// Lennart